Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Men lägg ner!!!

Av Mia - 29 juli 2010 08:36

Va less ja blir på poolen! Höll mig vaken lite extra länge igåtkväll för att kunna sova lite längre imorse eftersom jag ska jobba inatt. Självklart messar poolen klockan sju å väcker mig för dom undrar om jag kan jobba 7-22 idag. Jag sa nej det kan jag inte eftersom jag jobbar inatt. Jag försökte komma till ro igen å när jag äntligen höll på att somna om efter en timme, vid åtta så messade dom igen å undrade om jag kunde jobba mellan 11-22. Men fattar dom trögt, jag jobbar fortfarande mitt eget pass inatt som börjar klockan 16 så isf skulle jag likförbannat vara själv mellan 16-22 fast jag bara ska va själv mellan 22-07. Å har man redan ett 15-timmars nattpass framför sig har man ingen lust att börja fem timmar tidigare så de blir ett 20-timmarspass, särskilt när man redan bara har två timmar kvar till övertidsarbete. Skulle iofs inte sitta fel me lite dubbel timlön, men de e inte värt de om man ska jobba 20 timmar i streck varav 15 av dom e ensamarbete, nej tack. Va less ja blir när dom inte fattar. Hade personalen på boendet fått sköta de själv hade dom inte ens kommit på tanken å fråga mig eftersom dom vet att jag ändå ska jobba, å dom hade framför allt inte ringt å väckt mig både klockan sju å åtta. Blir ju lagom kul å jobba i natt å va vaken i 24 timmar... Hade tänkt sova ut å sen gå å träna innan jobbet idag, men nu fick ja inte sova ut för poolen så ja skippar träningen om ja ska ha nån chans å hålla mig vaken inatt. Även om min kropp skulle må bra av å träna just nu, men ja får väl gå å ha konstant värk en vecka till då. Tack så jävka mycket poolhelvete!!! Ja e väl den av alla vikarier på boendet som jobbat mest i juli, så ta nån annan å terrorisera!


Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 augusti 2014 10:00


  Man skjuter en björn i Lainio. I den stinkande björnmagen hittar man ett finger från en människa. Några månader senare hittas Sol-Britt Uusitalo mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep. Kammaråklagare Rebecca Martinsso...

Av Mia - 31 juli 2014 07:50


   Kroppen som hittas i en port i Norra Hammarbyhamnen är helt massakerad. Det är fotbollsspelaren Sebastian Lilja och man tror att det är en hämnd för att han bytt klubb. Sitt sista år i livet fick han förstört av anonyma hot. Det gör saken enkel ...

Av Mia - 24 juli 2014 11:33


  Hilda Glas återvänder till sina hemtrakter för att göra AT-tjänst på Oskarshamns lasarett, samma sjukhus hennes mamma avled på. När Hilda råkar komma över mammans journal inser hon att hon måste ta tag i sin outredda bakgrund. Vad hände egentlig...

Av Mia - 17 juli 2014 12:05


  En ung småbarnsmammam hittas död bakom ett daghem i förorten Axelsberg. Hon är det fjärde offret på kort tid under liknande omständigheter; kvinna, ung, mamma, knivhuggen bakifrån. På Kvällspressen anar man en seriemördare och snart har man fått...

Av Mia - 10 juli 2014 08:23


  Tre systrar flyttar hem. Eller de kommer i alla fall hem för att fira sin mammas 70-årsdag. Elin lämnar modelluppdrag och sin en gång så glamorösa livsstil i Paris. Lova ger upp sina studier i London för att flytta hem tills hon vet vad hon vill...

Ovido - Quiz & Flashcards