Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Mia - 18 juli 2010 18:08

På att uppdatera min blogg har jag märkt. Men har jobbat så extremt långa pass när jag jobbat och när jag väl vart ledig her jag velat utnyttja min ledighet till annat än att sitta framför datorn. Jobbade sista långpasset innan min som jag trodde långa ledighet mellan torsda å fredag, va ett nattpass. På freda morron va ja bara hem å duschade innan ja åkte hem till mamsen en sväng. Sov nåra timmar där innan ja va lite social, sen for ja iväg hem till karln. Satt ute me nåra av hans grannar å surrade bort nåra timmar på kvällskvisten. Igår va vi ute i stugan i stort sett hela dagen i solen, blev till å me ett dopp i sjön, första gången på ett par tre år ja badade ute, eftersom ja inte haft nån å bada me förrän igår, skönt va de iaf. Idag har vi vart hem till päronen å käkat jordgubbar å lämnat tillbaka bilen. Hade tänkt vara kvar hos karln till imorronbitti eftersom ja skulle ha vart helt ledig ända till på onsdag eftermidda men dom ringde från jobbet idag å undrade om ja kunde ta ett extra pass imorron. Å de va inget litet extrapass heller utan ett på 14 timmar, från sju på morronen till tio på kvällen. Men efter det så kan jag inte ta fler extrapass i juli iaf, åtminstånde inte om kommunen inte är beredd att betala dubbel lön för övertid då =) Men det tror jag inte dom e så sugna på =)

Hade dock vart skönt med den där extra lediga dan, men men jag kommer att vara glad när jag får min lön iaf. Kan behövas, har ingen aning om vad som väntar när viket e slut om fem veckor. Kom in på andra reserv på skolan, eftersom jag skickade in en sen ansökan, å om jag nu skulle komma in så vet jag inte om jag är jättesugen på att fortsätta plugga just nu iaf. Men om jag inte kommer in eller inte börjar har jag ingen aning om vad som väntar eller hur jag ska försörja mig. Med lite tur får jag hoppa in extra på timmar, men det går ju inte att leva på i all evighet heller. Har börjat titta runt lite smått efter andra jobb iaf, men har inte hunnit med att leta så mycket som jag skulle vilja. Men det brukar väl iaf lösa sig på nåt sätt det har det gjort hittills även om det vart tufft mellan varven.


Nä, ha de tills nästa gång alla!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards