Alla inlägg under februari 2011

Av Mia - 28 februari 2011 19:02

Fått jobba lite i helgen, vilket iofs va kul å rätt nödvändigt eftersom jag inte fått ut ett öre annars nästa månad. Däremot har jag jobbat alldeles för lite i februari, lönen i mars kommer inte ens att täcka hyran. Drygt, börjar bli riktigt fattigt på mitt konto. Poolen ringde för nån vecka sen om att eventuellt få börja hoppa in på ett nytt ställe, å poolen skulle maila mitt nummer dit så skulle dom höra av sig, men jag har fortfarande inte hört nåt. Skulle verkligen behöva få börja jobba riktigt mycket från å med nu i mars, eftersom det sista jag vill är att behöva gå på soc å tigga pengar. Skulle ju va skönt att få det att gå runt fram tills man får en ordentlig lön i augusti iaf. Å det vore ju kul att få råd att kosta på sig att göra nåt kul mellan varven, åka bort en sväng även om det bara är över en helg tex. Har ju inte lämnat kommunen på snart två år, mer än bara över dagen. Å de få gångerna jag vart iväg utanför kommunen över dagen har det inte vart på nåra nöjesresor direkt.

Har börjat snurra i nån ond spiral neråt känns det som, eftersom jag inte har nåra pengar har jag inte ens råd att överleva, å om jag mot förmodan har pengar över till att både överleva å kosta på mig nåt har jag inte tid med nåt annat än att överleva. Om jag mot förmodan har både råd och tid till nåt mer än att överleva har jag ingen att hitta på nåt kul med. Brukarna å nån kollega de få gånger jag jobbar då, men brukarna hör ju å andra sidan till jobbet, å kollegorna träffar man ju också bara då man jobbar. Jag sitter för det mesta isolerad hemma med katterna. Å ju mer jag sitter isolerad hemma utan att träffa folk på min fritid å gör nåt kul, desto jobbigare blir det att träffa folk åsså, nästan så man börjar tro att man blivit folkskygg. Vill knappt gå å handla längre, behöver vi nåt hemma ber jag gärna sambon att köpa med det på väg hem från jobbet, å om jag måste handla går jag helst på konstiga tider för att slippa träffa folk. Läskigt när man börjar märka själv vilka konstiga vanor man börja få av sin isolering. Drar mig mer å mer för att via mig ute bland folk å de där med att behöva va social börjar nästan bli obehagligt... Börjar visst gå riktigt utför med lilla mig. Men å andra sidan har jag ju suttit mer eller mindre isolerad med mig själv i snart fyra års tid i och med distansstudierna, med sommaravbrott för jobbande som en gnu ist. Nåt socialt liv har jag inte haft mycket av på nästan fem år. Kanske inte så konstigt att man börjar tycka att det är sjukt jobbigt att ha folk omkring sig, jag som alltid trivts med det innan.


Nä ha det!

Av Mia - 22 februari 2011 17:42

Brukar börja med att veckarklockan, ringer.  Har jag riktigt tur så ska jag till skolan sisådär tre å en halv timme två eller tre dagar i veckan. Övriga dagar blir det till att sitta hemma hela dagen med undantag från nån promenad nån gång mitt på dagen. Ett morgonpass på gymet kan det också bli emellanåt. Har jag ännu mer tur så får jag hoppa in och jobba nåt pass nån gång i månaden, i regel hör dom av sig om nåt pass som e ledigt den enda dagen på hela månaden då jag egentligen planerat nåt annat, så det får jag ställa in eftersom jag behöver dom ynka korvören jag kan få. Gör jag som jag brukar och inte planerar in ett skit att göra på min fritid hör dom i regel inte av sig om lediga pass heller. Men men tack å lov verkar jag ha fått vik under sommaren iaf utan att ens behöva söka. Får se om poolen sköter sig i år då så man får ett schema, dom sa iaf att dom skulle kontakta chefen så jag skulle få ett sånt. Men de brukar ju inte va så smidigt när andra ska fixa nåt så att det fungerar för mig, jag ska visst göra allt själv så jag får väl knata ner till jobbet i maj ungefär å skriva ett eget schema eller nåt om det ska bli av.


Aja bara jag börjar få in lite pengar så att det iaf går runt här så ska jag försöka komma igång med lite andra planer åsså, när jag kanske får lite extra energi över.


Ha det gött!

Av Mia - 15 februari 2011 17:49

Blir till att leva fattigt som fan det närmaste halvåret verkar det som. Som om jag levde ett så enormt överflödigt liv innan liksom. Men här får man inga pengar från nånstans såvida inte poolen ger mig nåra pass då och då å de verkar bli klent me dom iaf fram till i sommar. Får snåla på dom ynka besparingar jag har och leva på karln det närmsta halvåret, inte nån dröm, men jag drar mig i det längsta för att gå till soc.

I fredags fick jag iaf veta att jag fått semestervik där jag var förra sommaren utan att ens behöva söka, poolen ringde och undrade om jag var intresserad av att jobba på samma ställe eftersom personalen där visst ville ha mig. Ja sa jag såklart. E bara att hoppas på att få in ett par pass innan dess åsså så man kan få in nån tusenlapp nån månad iaf. Räcker iofs inte ens till hyran, men det hjälper ju iaf till att fördröja soc-besök. Ett par dar eller nåt. Men skönt att veta att man gjort bra ifrån sig när man kunde bestämma med poolen på stående fot i fredags att jag inte behöver söka nåt semestervik, dom skulle kontakta chefen så hon skulle skicka schema å sånt så småningom iaf.


Nä, ha det alla!

Ovido - Quiz & Flashcards