Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Mia - 28 juli 2010 07:14

Jobba, jobba, jobba... Man kanske skulle se till å kläcka nån unge typ i maj eller nåt för å överhuvudtaget ha en chans å ha en veckas semester under sommartid nån gång... Det här blir bara ännu en sommar i raden då man inte gör nånting förutom att jobba, inte ens träffar sina kompisar, trots att ja ändå har fler lediga dagar än vanligt den här sommaren, å ändå nästan e uppe i övertidsarbete. Träffar knappt karln längre eftersom ja e ledig när han jobbar å tvärtom. Så frågan e väl om vi egentligen har nåt förhållande. Vet inte längre. Har ju jobbat oss igenom hela sommaren, å knappt träffats alls tack vare de å ja vet inte om ja ids börja om igen. Har liksom vant mig vid att vara helt själv igen. Har liksom tröttnat på att ha förhållanden då man träffas nån helg nån gång ibland bara å står å stampar på samma fläck i flera evigheter, för att det ska ta slut förr eller senare. Då e de väl lika bra att det tar slut förr än senare liksom.


Funderar på vart jag skulle kunna flytta åsså, å vart de finns en rimlig chans att få både ett fast jobb och en vettig bostad. Skulle ja få en fast inkomst skulle ja ju faktiskt kunna börja bygga en buffert till att starta eget åsså... Men de finns varken fasta jobb eller nån möjlighet för ett eget företag att gå runt här, så ja måste ju flytta nån annanstans. Fast de känns ju inte direkt som nån uppoffring, ja har ju inte nåt särskilt kvar här som binder mig. Frågan e som sagt vart jag skulle kunna tänka mig att flytta å vart jag skulle kunna trivas tillräckligt bra för att stanna kvar.


Aja får fundera vidare.


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards