Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Mia - 3 juli 2010 17:49

Vill man verkligen plåga folk ska man tvinga dom att stå fullt påklädd i en varm dusch när det är sjukt varmt. I vanliga fall kallas det för att jobba men såna här dagar skulle man nog hellre överväga att käka lera lr nåt annat konstigt framför att jobba. Vilket som borde man få tredubbelt så mycket betalt om man nu e så illa tvungen. Men sån lyx kan man ju bara drömma om när man e en sketen semestervikarie, lr snarare slav åt kommunen. Tur att de bara e imorron ja ska jobba dag igen, sen slipper jag det en vecka iaf, jobbar måndag natt och tisdag natt sen, men då e de ju iaf inte riktigt lika varmt å man behöver inte göra lika många knop heller tack å lov. Efter de kommer de å bli rått å gråtrist å regnigt i fem dagar eftersom jag e ledig, bara så alla vet liksom =) Så passa på å njut av bastuvärmen å solskenet imorron å ett par dar frammåt för sen e de kört =)

Annars då... Borde väl ta tag i jobbletandet å se om ja kan hitta nåt till hösten, å så bostadsletande på annan ort, förslagsvis på samma ställen ja letar jobb då, de kan ju vara en fördel. Måste ju ta tag i mitt liv nån gång.


Nä, nu när jag petat i mig lite rostbiff med chilipotatissallad så e de dags å slappa framför tvn me lite onyttigheter innan ja kryper i säng me bok i min uppladdning för en ny smälta-bort-dag på jobbet imorron.


Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards