Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Ojdå

Av Mia - 10 juli 2010 08:18

Va visst ett tag sen ja skrev nåt nu. Men har jobbat som en gris helgen som va å i början på veckan, så jag har inte vart människa förrän ungefär nu. Skönt iaf å va ledig i fem dar fram till på månda då ja har nåra mastodontpass.

Igår kväll följde jag med en kompis på Mary Kayvisning. Rätt kul att träffa lite nytt folk om inte annat. Men de e väl de enda< ja kommer att ha haft för mig på min ledighet. Rätt trist liv man har egentligen, tillbringar de mesta av min ledighet för mig själv, och i och med att jag för det mesta e själv e de inte särskilt kul att hitta på nåt. Har vart badväder nåra dar, men hur kul e de å dra iväg å bada på egen hand? Lr åka iväg på saker som händer lite här å var. Skulle verkligen behöva åka bort eller hitta på nåt kul, bara det hände nåt utöver den vanliga tristessen. Bara jag hade nåt å se fram emot liksom. Funderar på å lete reda på nånstans å flytta igen lr nåt, bara för att det ska hända nåt i mitt liv.


Har iaf äntligen läst ut min tegelsten till bok, men jag kan varmt rekomendera den, trots att det kan ta sin lilla tid att läsa ut den, om man e som jag å har jobb å sånt å pyssla med. Shantaram heter den och utspelar sig till största delen i Indien där författaren hamnar i Bombay efter att ha rymt från fängelset i australien.


Nä ja får väl ta å komma igång med en dusch å iaf pallra mig ut i solen.


Out for now!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 augusti 2014 10:00


  Man skjuter en björn i Lainio. I den stinkande björnmagen hittar man ett finger från en människa. Några månader senare hittas Sol-Britt Uusitalo mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep. Kammaråklagare Rebecca Martinsso...

Av Mia - 31 juli 2014 07:50


   Kroppen som hittas i en port i Norra Hammarbyhamnen är helt massakerad. Det är fotbollsspelaren Sebastian Lilja och man tror att det är en hämnd för att han bytt klubb. Sitt sista år i livet fick han förstört av anonyma hot. Det gör saken enkel ...

Av Mia - 24 juli 2014 11:33


  Hilda Glas återvänder till sina hemtrakter för att göra AT-tjänst på Oskarshamns lasarett, samma sjukhus hennes mamma avled på. När Hilda råkar komma över mammans journal inser hon att hon måste ta tag i sin outredda bakgrund. Vad hände egentlig...

Av Mia - 17 juli 2014 12:05


  En ung småbarnsmammam hittas död bakom ett daghem i förorten Axelsberg. Hon är det fjärde offret på kort tid under liknande omständigheter; kvinna, ung, mamma, knivhuggen bakifrån. På Kvällspressen anar man en seriemördare och snart har man fått...

Av Mia - 10 juli 2014 08:23


  Tre systrar flyttar hem. Eller de kommer i alla fall hem för att fira sin mammas 70-årsdag. Elin lämnar modelluppdrag och sin en gång så glamorösa livsstil i Paris. Lova ger upp sina studier i London för att flytta hem tills hon vet vad hon vill...

Ovido - Quiz & Flashcards