Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Sällan

Av Mia - 3 december 2010 12:42

Har blivit extremt dålig på att uppdatera min blogg, å skriver enormt sällan nu för tiden. Men det händer å andra sidan inte särskilt mycket i mitt liv så jag har likosm inget att skriva om. Var hur som helst över till en kompis i tisdags kväll och drack lite glögg och pratade strunt vilket var riktigt trevligt, alldeles för sällan man träffar nån över huvudtaget och ännu mer sällan man träffar sina vänner. Men det var iaf trevligt. Natten mellan onsdag och torsdag var jag och jobbade, så igår var jag mest utslagen hela dagen, sov några timmar på förmiddan för att kunna vända tillbaka dygnet och slocknade som en klubbad säl igår kväll. Nu sitter jag i vanlig ordning i sista minuten och försöker ordbajsa ihop min fältstudie i ren panik eftersom den ska vara inlämnad idag. Den kommer inte att bli särskilt bra det vet jag redan på förhand. Men jag orkar liksom inte bry mig det har jag inte gjort på hela terminen eftersom jag är så sjukt skoltrött, och dessutom inte haft en chans att ladda batterierna på sisådär hundra år eller nåt. Semester kommer jag som sagt inte ens ihåg när jag hade det var ett antal år sen. Till och med tappat räkningen på antalet år sen det var å då e de rätt illa.

Men men, tänker inte plugga mer efter den här terminen. Eller ja två kurser då på sammanlagt 15 veckor då i hopp om att kunna få mer jobb på stället där jag timvikar nu då. Eller på nåt annat ställe under samma chef. Hur jag ska lösa ekonomin har jag ingen aning om men jag ska kolla upp om man inte kan få någon form av ekonomiskt stöd från typ kommunen lr nåt eftersom det är kommunen som arbetsgivare som anser att jag behöver dessa två kurser.

Har hur som helst ett par pass till inbokade nu i december hoppas jag får några till så har jag iaf lite mer inkomst i januari sen.


Nä, ha de alla!


Pöss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 augusti 2014 10:00


  Man skjuter en björn i Lainio. I den stinkande björnmagen hittar man ett finger från en människa. Några månader senare hittas Sol-Britt Uusitalo mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep. Kammaråklagare Rebecca Martinsso...

Av Mia - 31 juli 2014 07:50


   Kroppen som hittas i en port i Norra Hammarbyhamnen är helt massakerad. Det är fotbollsspelaren Sebastian Lilja och man tror att det är en hämnd för att han bytt klubb. Sitt sista år i livet fick han förstört av anonyma hot. Det gör saken enkel ...

Av Mia - 24 juli 2014 11:33


  Hilda Glas återvänder till sina hemtrakter för att göra AT-tjänst på Oskarshamns lasarett, samma sjukhus hennes mamma avled på. När Hilda råkar komma över mammans journal inser hon att hon måste ta tag i sin outredda bakgrund. Vad hände egentlig...

Av Mia - 17 juli 2014 12:05


  En ung småbarnsmammam hittas död bakom ett daghem i förorten Axelsberg. Hon är det fjärde offret på kort tid under liknande omständigheter; kvinna, ung, mamma, knivhuggen bakifrån. På Kvällspressen anar man en seriemördare och snart har man fått...

Av Mia - 10 juli 2014 08:23


  Tre systrar flyttar hem. Eller de kommer i alla fall hem för att fira sin mammas 70-årsdag. Elin lämnar modelluppdrag och sin en gång så glamorösa livsstil i Paris. Lova ger upp sina studier i London för att flytta hem tills hon vet vad hon vill...

Ovido - Quiz & Flashcards