Alla inlägg den 20 december 2010

Av Mia - 20 december 2010 12:52

Nu var det i vanlig ordning ett tag sen jag skrev nåt igen. Fullt ös innan jul. Möblerade om i helgen, blev riktigt bra, nu ser det inte ut som ett möbelmagasin här längre, vilket e skönt. Igår va gulliga Anna över på besök, blev lite kaffepimplande och struntprat. Trevligt hade vi iaf. Nu e de bara en julklapp kvar att handla också, ska snart knata ner på stan å fixa den. Vad det nu blir för nåt, har inte riktigt bestämt mig än. På onsdag ska jag ut till päronen en sväng och låna med mig bilen så man tar sig dit man ska på julafton. Å juldan ska vi till nästa ställe e de tänkt, men först ska jag jobba dan innan julafton. Har jag tur får jag väl ihop pengar till räkningarna i januari iaf, sen får man ju hoppas att man får en massa pass framöver. Skolan då? Är inne på terminens sista kurs nu, men har bara reggat mig och varit med på första seminariet, har liksom lagt ner pluggandet hela höstterminen, har inte haft nån varken lust eller energi att ens bry mig. Vart skulle jag fått den ifrån liksom. Vill inte mer. Skulle helst ha ett fast jobb med en fast inkomst så man hade nån möjlighet i världshistorien att ta sig ett par dagars semester nån gång i sitt liv å dessutom ha råd att göra nåt kul dessa ynka semesterdagar. Hade inte vart så dumt. Men jag får väl drömma i tio år till eller nåt som det ser ut. Men men, iaf ett jobb så man visste att man hade sin inkomst hade ju inte vart fel. Kommer hända rätt mycket inom ett par veckor nu bara å jag har egentligen inte råd med nåt av det. Det löser sig väl ändå hoppas jag.

Dags å börja jaga jobb iaf, kan ju inte leva på att hoppas få ihop det på timmar framöver.


Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards