Alla inlägg den 28 december 2010

Av Mia - 28 december 2010 15:04

Undrar vart årets julfest tog vägen... Var förvisso ut och åt på juldagen med några kompisar vilket var trevligt, men sen då? Hade köpt hem en del alkohol i tron att vi skulle hem till nån sen för att dricka å va sociala eftersom det var så det var sagt, men planerna blev visst ändrade utan att man fick veta nåt så resten gick ut efter middan, själv var man ju inte direkt iordninggjord för det, eftersom man inte visste om det, man var ju insnöad på det man visste. Nu sitter jag här med en del alkohol till jul som fortfarande står och tar plats till ingen glädje. Borde verkligen ta tag i mitt liv och sluta gnälla. Skaffa mig en större bekantskapskrets, även om det inte är nåt större fel på den jag redan har såklart. Lite trist bara dom gånger då planerna ändras å man inte får veta nåt, sånt kan jag störa mig på.

Imorgon ska jag iaf jobba 7-16. Enda passet kvar som jag vet om att jag har sen har jag ingen aning om hur det kommer bli. Får väl ta min julfest i min ensamhet ihop med katterna när jag kommer hem imorgon då, de e väl så kul jag får det. Borde verkligen ta tag i jobbsökandet nu å inte bara sitta å prata om det. Bara en sån sak som att få en inkomst man har råd att leva på å ha råd med mat å räkningar och dessutom med lite tur få nåt över så man har råd att göra nåt nån gång. Typ åka iväg nånstans å röja loss på annan ort. Eller varför inte två dagars semester nån gång i sitt liv. Nä, de duger inte att kolla platsbanken efter jobb där jag bor det finns ju inte särskilt mycket att välja på här. Att gå på timmar där jag redan jobbar funkar ju inte i längden.


Nä, nu får det bli intensivsök på annan ort!!!


Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards