Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Undrar

Av Mia - 31 januari 2011 15:35

Ibland undrar man om inte mitt liv går ut enbart på att allt ska krångla å om det inte krånglar så går det ut på att vänta. Och är det nåt jag avskyr så är det att vänta, onödigt bortkastad tid bara. Efter skolan idag var jag till arbetsfömedlingen, tänkte skriva in mig för att sedan gå hem och plugga. Har två stora uppgifter att göra som ska vara klara på onsdag morgon å jag hade bara den här eftermiddan på mig eftersom jag ska ut till mamsen en sväng imorgon innan jag ska hem till tvättstugan. Jahaja... Nåt som i min värld tar kanske 20 minuter, max en halvtimme, tog nästan två timmar av väntande på af. Å inte blev jag inskriven för det. När jag kom dit var det en före mig. Satt i typ tre kvart och väntade, innan jag fick komma in. När jag väl kom in visade det sig att det försök till uppdatering jag försökt göra på nätet hemifrån för att spara tid inte funkat så det var bara att börja om å när jag var klar med det var det bara att vänta i hundra år till. När jag suttit där å väntat i nästan två timmar tröttnade jag på att bli emottagen en gång till så jag gick därifrå. Vem fab har tid att sitta där tills man dör för att få nån hjälp liksom. Även o mdet vart så att jag vart arbetslös på hetid vilket jag inte är hade jag väl fortfarande haft ett liv liksom. Tänk om jag haft ungar som skulle hämtas på dagis eller skola, inte fan har jag tid att sitta där och vänta på ingeting i flera timmar då!!!


När jag väl kom hem för att väl komma igång med det försenade pluggandet så ringer dom från CUL bara för att fråga om jag går dom kurser jag faktiskt går. Ja, det gör jag svarade jag och tänkte "vafan trodde du?" Ja men då är allt som det ska då svarar människan å la på. Dom verkar ju inte ha ala hemma på det stället heller. Nä, nu börjar det verkligen bli dags att flytta från den här förvirrade stan å skaffa sig ett liv.


Af får jag ta nång gång när jag inte har nåt att göra på flera månader så jag har tid att sitta där och vänta ett par veckor, det går ju tydligen inte snabbare än så på det stället.


Nä nu får det vara nog med att spy galla.


Ha de!


Pöss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 augusti 2014 10:00


  Man skjuter en björn i Lainio. I den stinkande björnmagen hittar man ett finger från en människa. Några månader senare hittas Sol-Britt Uusitalo mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep. Kammaråklagare Rebecca Martinsso...

Av Mia - 31 juli 2014 07:50


   Kroppen som hittas i en port i Norra Hammarbyhamnen är helt massakerad. Det är fotbollsspelaren Sebastian Lilja och man tror att det är en hämnd för att han bytt klubb. Sitt sista år i livet fick han förstört av anonyma hot. Det gör saken enkel ...

Av Mia - 24 juli 2014 11:33


  Hilda Glas återvänder till sina hemtrakter för att göra AT-tjänst på Oskarshamns lasarett, samma sjukhus hennes mamma avled på. När Hilda råkar komma över mammans journal inser hon att hon måste ta tag i sin outredda bakgrund. Vad hände egentlig...

Av Mia - 17 juli 2014 12:05


  En ung småbarnsmammam hittas död bakom ett daghem i förorten Axelsberg. Hon är det fjärde offret på kort tid under liknande omständigheter; kvinna, ung, mamma, knivhuggen bakifrån. På Kvällspressen anar man en seriemördare och snart har man fått...

Av Mia - 10 juli 2014 08:23


  Tre systrar flyttar hem. Eller de kommer i alla fall hem för att fira sin mammas 70-årsdag. Elin lämnar modelluppdrag och sin en gång så glamorösa livsstil i Paris. Lova ger upp sina studier i London för att flytta hem tills hon vet vad hon vill...

Ovido - Quiz & Flashcards