Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Mia - 19 januari 2011 16:27

Har ju som bekant totalt tappat engagemanget för studierna under hösten, men så här efter nyår la jag ner sista kursen helt och hållet och sket i det totalt om jag ska vara ärlig. Dumt och korkat kanske, men har verkligen behövt detta andrum och bara vara. Om inte annat så för att orka fortsätta kämpa på. Osis att jag större delen av tiden haft värk eller vart förkyld, men de kan jag ta. Värre då att alla mina pengar tog slut före nyår så jag inte haft råd att hitta på nåt hur gärna jag än velat. Eller egentligen inte haft nån att hitta på nåt med heller så det var ju kanske sak samma. Har iaf vart riktigt skönt att bara koppla bort alla måsten, nu kanske jag pallar med att ta tag i mitt liv igen och kämpa på ett litet tag till iaf.


Skulle ner till Cul idag och prata med dom om när de två kurser jag sökt ska börja eftersom jag inte hört nåt än, och jag behöver få ihop nån form av inkomst. Att jobba ett par pass på en månad bara går det ju inte att leva på. Men det var ingen personal där, så jag får gå dit imorgoneftermiddag istället.


Å så måste jag verkligen ta tag i det där med jobbsökande och kolla upp starta eget-snurren. Kommer inte att starta än på ett tag men de kan ju vara bra att börja kolla upp allt så man har lite kött på benen. Innan jag startar måste jag ha ett jobb med en stadig inkomst så jag kan bygga en buffert. Å så måste jag flytta till ett större ställe än den här lilla stan om det ska finnas tillräckligt med befolkningsunderlag för mitt lilla företag. Har hittat en annan grej jag skulle vilja börja med också bara jag får en stadig inkomst jag kan leva på.


Aja, en aning ny energi iaf å göra nåt av mitt liv =)


Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards