Alla inlägg den 14 november 2010

Av Mia - 14 november 2010 15:37

Den här helgen har gått grymt fort. Den har vart intensiv å har haft att göra hela tiden. Inte för att det har vart så roliga saker som hänt, bortsett från middag med hoa vänner i fredags kväll å firat mamma på hennes födelsedag idag då. Men resten har kanske inte direkt vart nåt nöje så... Men har iaf för ovanlighetens skull haft att göra hela helgen, vilket har vart riktigt skönt som omväxling till enbart sitta hemma hela dagarna med sig själv å plugga. Kommer inte ens ihåg när jag hade nåt att göra en hel helg även dagtid, som inte haft med studier eller jobb att göra, de va nog ett antal år sen. Riktigt skönt iaf. Då kan jag leva på det ett par år till då innan man har nåt å göra en hel helg igen som inte innefattar sitta hemma med studier eller jobba =) Får se hur länge det dröjer iaf innan mina vänner blir överraskade, kommer nog dock att dröja ett tag =) Vi träffas ju tyvärr alldeles för sällan. Vi har ju iofs pratat länge om att komma igång med våra flummkvällar, men vi kommer liksom aldrig riktigt igång med det. Vi har väl kanske svårt att få ihop tillfällen som passar alla samtidigt eller nåt, jag vet inte.


Fortfarande inget jobb i sikte. Vilket jag verkligen skulle behöva snart. Börjar kännas en aning panikartat nu, får mina csn-pengar nu i november å så i december, sen får jag inte ett rötet öre från nånstans såvida jag inte hittar ett jobb, så det börjar bli lite kris nu. Har verkligen ingen lust att behöva gå på soc, då kommer man ju bara att bli utskickad på nåt man inte vill vara på. Har ju liksom vart på vartenda ställe i den här stan där man överhuvudtaget kan få en praktik, å inget av dom ställena är ju ändå nåt jag vill jobba med liksom. Det är ingen höfare heller att gå som gratis personal å inte ens få ihop pengar så de går runt för det. Nä, panik å stress börjar det bli nu, så jag hoppas verkligen på ett jobb snart. Appropå det så måste jag ta tag i så att jag får min lön som jag ska från där jag hoppat in och jobbat extra, där jag jobbade i somras åsså om det inte funkar den här månaden. Funkade hela sommaren, men förra månaden fick jag inte den lön jag skulle ha. Det hade iofs inte vart mycket eftersom det bara handlade om ett arbetspass, men förra månaden jobbade jag några fler så får jag inte min lön för det måste jag ta tag i det. När jag jobbade senast upptäckte jag att min timrapport från september va kvar på jobbet, men ingen av de andra vikariernas. Jag menar, det är ju fler än jag som bara är dit nåt pass ibland å lämnar timrapporten på jobbet för att det ändå kommer att komma till kontoret. Så det borde ju ha funkat för de andra då. Jag menar, hade dom plötsligt börjat med att man själv ska ta timrapporten till pollen borde ju det ha framgått på nåt vis, eftersom man inte behövt göra det under sommaren.


Aja, dags att börja fundera över vad man ska hitta på nästa helg för att vara lika sysselsatt då som nu, så att den åsså går lika fort =) Behöver såna här helger för att kunna koppla bort vardan märkte jag =)


Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards